Digitalisoi ja automatisoi maa-aineksen, lumen ja jätteen vastaanottoprosessi alkaen materiaalin lähettämisestä aina vastaanottoon asti.

Olemme olleet kehittämässä uudenlaista tuote- ja palvelukokonaisuutta lumen ja maan vastaanottoon. Järjestelmä on nykyaikainen ja hyvin skaalautuva, jonka ansiosta se soveltuu moneen käyttötarkoitukseen ja sisältää monia mahdollisuuksia ja helpotuksia esimerkiksi laskutukseen, raportointeihin, seurantaan ja turvallisuuteen liittyen.

MVR on yksi esimerkki CLAUDO® by. Turvakolmio Groupin järjestelmäintegraation mahdollisuuksista.

Palvelun hyödyt:

Automatisoitu palvelukokonaisuus tarjoaa mahdollisuuden vastaanottopaikan 24/7 toiminnalle kustannustehokkaasti. Materiaalin Vastaanottoratkaisu (MVR) on kehitetty toimimaan niin miehitetyillä kuin miehittämättömillä vastaanottopaikoilla.

Ajoneuvojen tunnistus vastaanottopaikalle saavuttaessa ja poistuttaessa tapahtuu automaattisesti ajoneuvon rekisteritunnuksen tunnistamisella. Kaikki tiedot osapuolien välillä siirtyvät sähköisesti ja arkistoituvat automaattisesti, jolloin ne ovat tarpeen mukaan kaikkien asianomaisten käytettävissä. Sähköiset asiakirjat, kuten kuorma- ja siirtoasiakirja, ovat oleellinen osa kokonaisuutta ja sen helppokäyttöisyyttä.

Digitalisoidun järjestelmän ydin on helppokäyttöinen palveluportaali, joka tarjoaa palvelut kaikille eri osapuolille. Selainpohjaisen palveluportaalin palvelut ovat käytettävissä 24/7 paikasta ja päätelaitteesta riippumatta.

Kaikkien osapuolien käytettävissä on monipuoliset ja yksilölliset raportit, jotka järjestelmä generoi automaattisesti ja reaaliaikaisesti. Reaaliaikainen viestintä eri osapuolille on keskeinen tekijä poikkeavissa ja yllättävissä tilanteissa. Järjestelmästä vastaavan organisaation on helposti mahdollista informoida eri osapuolia erilaisissa tilanteissa vapaamuotoisilla tai vakioiduilla viesteillä. Lisäksi opastusta toteutetaan vastaanottopaikoilla sähköisillä infotauluilla, jotka automaattisesti ohjaavat kuljettajia toimimaan halutulla tavalla. Miehittämättömillä vastaanottopaikoilla kuljettajan ohjaus on mahdollista toteuttaa karttapohjaisesti täysin automaattisena matkapuhelimen tai ajoneuvotietokoneen avulla.

Järjestelmä lähettää automaattisesti tiedot laskutusjärjestelmään kustakin vastaanottotapahtumasta. Kaikki vastaanotettu materiaali, mikä halutaan laskuttaa, tulee laskutetuksi. Lisäksi eri osapuolet näkevät omat tapahtumansa palveluportaalissa.

Automatisoidun vastaanottoprosessin avulla ympäristökuormitus vähenee merkittävästi, sillä turha ajo ja tyhjäkäyntiaika lyhenevät. Vastaanottopaikoilla ei ole jonotusta tai turhaa pysähtelyä. Kuljettajalla on selvät reaaliaikaiset ohjeet koko ajan käytössään, myös materiaalin nouto- ja vastaanottopaikkojen poikkeustilanteissa. Nopean ja reaaliaikaisen sähköisten asiakirjojen käsittelyn ansiosta kuljettajan turha seisokkiaika minimoituu. Kuljettajien on mahdollista suunnitella ajoreitit tehokkaasti kohteiden näkyessä kartalla. Eri materiaalin kuljetuksiin liittyvät päästöt on mahdollista mitata, ja esimerkiksi hinnoittelun avulla suosia päästöttömämpää kuljetuskalustoa.

Katso videolta lisää kokonaisuudesta äläkä epäröi ottaa yhteyttä, jos mieleesi herää ajatuksia tai kysymyksiä järjestelmän tuomista mahdollisuuksista.

Tähänkin ratkaisuumme liittyviin lisätiedusteluihin vastaa:

Sami Pakarinen
myyntijohtaja
+358 10 202 6051
sami.pakarinen@turvakolmio.com




Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *